KÖNYVEK ÉS KÖNNYEK

Egy könyv(ajánló) vagyok csupán a sok közül.

Valérie Perrin - Másodvirágzás


"Amint megkörnyékeznek a sötét gondolatok, fogd a metszőollót, és nyisszantsd le őket tövestül, ne sajnáld!" 

Már nem is emlékszem hol olvastam erről a könyvről, de egyet biztosan tudtam, szeretném elolvasni. Könyvtárból hónapokig nem sikerült megkaparintanom, mindig valaki megelőzött. Így vártam én is, meg egyik jóbarátom is, akivel megbeszéltük nagyjából együtt olvassuk ezt a könyvet. Pár hete végül ajándékba megkaptam, így jöhetett az olvasás. 

Jöhetett volna, ha lett volna rá időm haladni, megakadtam a 49. oldalnál. Norbi közben befejezte és várta, mikor tudunk róla beszélni. Most hétvégén belehúztam és tádám! Befejeztem!


Ilyen hosszú felvezető után következzen maga a könyvajánló. 


A téma embereknek általában kényes, a gyász. De a könyv nem szűkíti le nekünk erre az egyre, hanem rengeteg kapcsolatot, kapcsolati dinamikát mutat be nekünk. 

A helyszín még különlegesebb. Nagyon sok időt töltünk a könyv női főszereplője munkahelyén, a temetőben. Temetőgondnokként dolgozik ugyanis.

A könyv szerintem a főszereplő, Violette személyiségének alakulását követi nyomon, emberi kapcsolatokon keresztül. 

Nagyon érdekes látni, kinek milyen a gyászfeldolgozási procedúrája. Ki hogyan éli az életét, mikor lép ki egy rossz kapcsolatból, kilép-e egyáltalán.

Annyira érdekelne mások hogyan gondolkodnak a könyvben feltűnt párokról. Melyiket találják az olvasók egészségesnek és melyiket egészségtelennek?

Érdekes volt elgondolkodni, mikor megyünk temetőbe, milyen a viszonyunk az elmúlással kapcsolatban. 

Hogyan lehet mosolyogni, ha átélted a legszörnyűbb emberi fájdalmat? Egyáltalán szabad még boldognak lenni? 

A könyvben a múlt és a jelen felváltva örvénylik, így váltakoznak az amúgy rövid fejezetek, ezért kifejezetten jól lehet haladni a könyvvel.


Azoknak ajánlom, akik nem félnek a halálról gondolkodni.

Azoknak ajánlom, akiknek pont egy reménysugárra van szükségük a sötét veremben.


Zárásként álljon itt egy idézet a könyvből:

" Mert nem tudtam, hogy ahhoz, hogy a varázslat beinduljon, minden egyes nap időt kell szánni a kertre. Nem tudtam, hogy ha hagyom elburjánozni a gazt, az elszívja a zöldségek elől a vizet, megfojtja őket."

Megjegyzések

back to top