KÖNYVEK ÉS KÖNNYEK

Egy könyv(ajánló) vagyok csupán a sok közül.

TOP5 könyv a 2023-as évből


📚TOP 5 könyv, amit 2023-ban olvastam📚




✨ Fredrik Backman - Mi vagyunk a medvék / Egymás ellen / Győztesek trilógia

✨ J. R. R. Tolkien - A Gyűrűk Ura (trilógia)

✨ dr. Tóth Máté - Egyensúly

✨ Michael Crawley - Hat bíborszín darumadár

✨ Shiri Zsuzsa - Gitta könyve


Büszke vagyok magamra, sokféle témakörben olvastam könyveket 2023-ban. Érdekes megfigyelni a különböző életszakaszokban merre tolódik a hangsúly. Évekig csak pszichológia és történelem könyveket olvastam, azóta fejlődtem. 😁

Az idén elolvasott 29 könyv közül miért a fentiek?

Gitta könyve kiemelkedik a koncentrációs tábor témájú könyvek közül. Az életszemlélet, a családról és embertársakról alkotott gondolkodás, a munkához való hozzáállása. Igazán lebilencselő és felemelő olvasvány.

Fredrik Backman a kedvenc íróm. És pont. Ahogyan átadja az emberi lélek rétegeinek mélységeit, a fogalmazási stílusa, a párbeszédek valódisága, történetvezetés és történetcsavarás, emberi viszonyok különböző bemutatása, rengeteg szerethető karakter. Nevetéssel átitatott gyász. Elfogadni elviselni az elviselhetetlent. Megtanulni, hogy semmi nem fekete-fehér.

A Gyűrűk Ura trilógia. 2004 januárja óta tudom, hogy egyszer (valószínűleg többször) elolvasom. A filmekhez képest kifejezetten üdítő volt olvasni a rengeteg beszélgetést/párbeszédet.
Megerősítést kaptam, hogy én tuti lothlórieni erdőtünde lennék és ugyanúgy Faramir lenne a férjem, mint anno a filmekben. A fejemben. 👩‍❤️‍👨

Hat bíborszín darumadár. A leggyönyörűbb kötet. Egy keleti ihletettségű fantasy. Rengeteg csavar a történetben. Humor, izgalom, karakterfejlődés, sárkányok. Csudálatos!

Egyensúly. Máté harmadik könyvében is olyan témákat dolgoz fel, amik mindenkit érdekelnek, amikről elgondolkodhatunk, megbeszélhetjük a barátainkkal.
Rengeteg kísérlet/történet átkonvertálva marinénis módon, hogy mindenki megértse és segít továbbadni ezáltal. Sok ismerős történet másik perspektívából nézve.

Nálatok mik voltak a kedvencek? 🔝

Megjegyzések

back to top